تغذیه قبل از بدنسازی

بدنسازان همیشه در تلاش هستند که عملکردشون در تمرینات را افزایش دهند. روش های متنوعی را توصیه میکنند. یکی از وعده هایی که تاثیر بسیار زیادی در کیفیت تمرین و حفظ عضلات و عظله سازی دارد وعده قبل از تمرین هست.

زمانی که باید بدنتان را برای جلسه تمرینی آماده کنید وعده غذایی قبل از تمرین هست که باید یک وعده انرژی زا باشد تا در عین حال که به شما انرِژی لازم برای تمرینات را میدهد شما راه سنگین نکند.

اگر مواد غذایی جامد میل میکنید باید ۲ ساعت قبل از تمرینات باشد و اگر از محلول های پروتئینی استفاده میکنید باید ۳۰ دقیقه قبل ازانجام تمرینات استفاده کنید.

بعد از تمرین چی بخوریم؟

در وعده پس از تمرین، مصرف کربوهیدرات و پروتئین کافی بسیار مهم است. در تمرینات مقاومتی با شدت بالا که با هدف افزایش حجم و قدرت انجام می شود، باید ۲۰ تا ۴۰ گرم کربوهیدرات سالم دریافت کنید.

توصیه می شود تا یک ساعت بعد از ورزش قدرتی، وعده بعد از تمرین خود را میل کنید، اما اگر در آن زمان چنین غذایی در دسترس شما نبود، هر ساعتی که میتوانستید آن را تهیه و میل کنید. آنچه که پس از تمام شدن ورزش تان می خورید، باید شامل درشت مغذی ها هم شامل پروتئین، کربوهیدرات و چربی های مفید می شود.

میتوانید مقداری سبزیجات و ادویه جات برای بهبود طعم به غذای تان اضافه کنید.

پس از یک تمرین سخت، بدن شما به مواد مغذی (کربوهیدرات و پروتئین کافی) نیاز دارد. نوشیدن آب فراوان و گاهی اوقات یک نوشیدنی ورزشی برای جبران مایعات از دست رفته و کمک به ریکاوری بهتر بدن ورزشکار لازم است.

میانگین تعریق بدن ورزشکار در طول ورزش حدود نیم لیتر در ساعت است. به طور معمول، اگر پس از ورزش، خود را وزن کنید و بیش از ۲٪ وزن را بلافاصله بعد از ورزش کم کرده باشید، یعنی بیش از حد عرق کرده اید و ممکن است علاوه بر خطر کم آبی بدن در معرض خطر گرمازدگی هم قرار گیرید.

نوشیدن 2 تا 3 فنجان آب حین و بعد از ورزش را توصیه می‌شود. در کل باید بدانید هرچقدر تغذیه ورزشی مهم است، نوشیدن آب کافی هم مهم است و نباید از آب و نوشیدنی‌های ورزشی غافل شوید.




مقالات مرتبط

متن تستی